31 Ekim 2012 Çarşamba

Sıgaramın Sonunu Sverimde-Döverimde

Layyy , Layyyy diyerek kapımı çaldı. Sigaramın sonunu severim arkadaş. Çoğu şeyin sonunu severim aslında. İçkinin sonu kokoreç ve midyeye , filmin sonu vay ben bunu heç düşünmemiştime , ilişkinin sonu cem yılmazın bile aklına gelmiyecek güldürülere yol açar. Sonları severim bir şey biter hayatında koşturmaya enerji israfına yol açan o şey biter. Sonların the endlerın tavrı güzeldir. Bir kez görünür. Biranın sonu bir kere içilir. Ama başlangıclar öle değil. Köpek gibi mahsum gözlere , Münir öskul gibi pamuksu bir kalbe , Ajda pekkan gibi yıllara meydan okumaya gebedir başlangıçlar. Çok işe başlarsın ama az işin sonunu görürsün. Sonlar önemlidir. Sigaramın sonunu severim arkadaş.

Layyy , Layyyy diyerek kapımı çaldı. Kaçacak yer sadece sigaramın dibinde beni zehirlemekle mükellef tütün zifir nikotin fare zehiri fare kanı…
İçtim sigaramı.
---abi dedim seninde sonun geldi.

--hayat bu. benim sonum bir gün senin de sonun olacak dedi.

çok çetin ve sözünü esirgemeyen bir izmaritle karşı karşıyaydım. Kelimelere seçerek kurmalıydım. Yoksa zifirler Allah korusun diye düşündüm.

--niye öle diyorsun abi bak Fehmi dayıya 55 senelik içici anam babam ölsün ki. ( yemin ederek cümleme ruhani bir amaç kattım ki son dumanlarında bana takmasın ibne)

---bak oğlum dedi. ( babacan tavrı anlaşdığımızı bana müjdeliyordu.) Ben adam zehirlerim ha benimki meslek mi dersen değil. Evde 4 tane kibritim var hepside acından ölüyor. Ben yanmasam sen yanmasan nasıl cıkacak lan bu ekmek parası dedi. Fehmiden banane koymuşum fehmiye dedi kükrüyerek.

--ağlamaklı oldum abi dedim deseydin içmezdim benimde ailem var bende bilirim bu sorunları. derdi , küçük aliye süt, fatmaya elma , caferede sünen lastik şekerlerden bilmem mi çocuk yüreğini dedim.

--ben şerefsizmiyim layn dedi. ( ortam kötüye gidiyordu arkada bir elim sopadaydı. Bişey daha dese vuracaktım.) Ben paramı al takke ver külahla kazanmıyorum. Sen beni ne sandın. Ben Sedat bucağın yiyeniyim. Çok pis dayak yersin lafını bilde konuş dedi.

--Pardon abi dur yalnız gitme bi sıgara daha yakayım. Yol arkadaşı olur sana dedim.

--Paketteki son sigarayım ellam bok içersin bu saatten sonra tekelde kapalı dedi. Son dumanını verip gözümün önünde öldü izmarit. Son tavrı dekikanlıya yakışacak bir tavır değildi. Bende tam canı cıksın pezevengın diye küllüğe kafasını bastırdım. İkiye kırılana kadarda 12 newtonluk kuvvetimi üzerinden çekmedim.

Sigara elimde ona bakarken buldum kendimi. Sabahın köründen beri Layy Layyy diye bağırıyorum duymuyomusun dedi.. Sonlar hep mutludur. Sonlar bayırdan yukarı dört nala koşmaya benzer oraya gelene kadar nefesin tükenir. Tepe sondur ve tatlıdır güneşide , yelide. Sorun aslında bayırı koşmayı göze almaktır. Zordur başlamak. Neye nasıl başlayacağını bilememek daha zordur.

O bana bakıyordu. Bense sadece elimde ezilmiş izmaritle lay lay diyebildim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder