31 Ekim 2012 Çarşamba

fayt klap gibi

Fatma teyze öleli yada kaybolalı 2 seneya yaklasmıstı. Hepimiz yani tüm apartman sakinleri umudumuzu kaybetmiştik. Fatma teyzenın bilmem kim hanım dıye bagrısı cogumuzun kulagındaydı.Fatma teyze kar ve soguk ıcınde bır ankara sabahı bakkala giderken kaybolmustu. çeşitli söylentiler vardı.üst komsumuza gore kocasını sevmeyen Fatma teyze bir pazar sabahı kayboldugu ıcın sayısalı tutturup evi terketme ıhtımalı vardı.Zira hiç kimse sabah kaybolmazdı.Evden gıtmiş olsa eşyalırını alırdı ama parayı buldugu ıçın esyaya,takıya,tokaya ihtiyacı yoktu. Olusturdu teorı dogruydu başta benımde aklıma yatmıstı. Kocasını fazla sevmezdı.Kemal amcayla aralarında cok yaş farkı oldugundan bahsederdı hep.Zorla evledırıldım ama sevıyorum benım morugu derdı.Kocası hakkında samımıyet uzak konusurdu. Fatma teyze sayısalı tutturmus olsa kacmazdı bence. Kocasını yaşlı bakım evlerıne verır hayatına devam ederdı.En azından polıs ustune kayıtlı bır kredı kartı yada parayı onun aldıgına dahı mıllı pıyangodan yazı bulurdu.Dupeduz sacmalıktı ust komsumuz gıbı.


Bence kacmamıstı Fatma teyze. 2 sene sonunda bende cogu ınsan gıbı öldugu dusuncesındeyım.Sabah kaybolması ılgınçtı sadece. Gercı sapıgın ,hırsızın ,psıkopatın saatı olmaz. Sabah alışverısını yapan Fatma teyze bir arabayla Elmadagya kacırılmıstı bence. Ankarada kotu bışı yapılacaksa bı iş Elmadagında yapılır. Geriside sapıgın , psikopatın hayal gucune kalmış. Oldurduler ve orda bıyere gomduler dıye dusunuyordum.
Kemal amca hep huzunluydu nasıl huzunlu olmasın. Fatma teyzeden kalan cıceklere oyle guzel bakmıstıkı ,hepsının sagından solundan kırmızı , sarı , rengarek cıcekler cıkıyordu.Annemler bıle hayranlıklarını gızleyemıyordu cunkı bıtkıler bır erkegın altıntan kalkabılecegı bısey degıldır.Sabah suyunu ver , guneş almasını sagla , yerı geldıgınde solmus yapraklarını kopar. Annem hep karısınada bole bakardı derdı.Adam sankı karısını buluyor bu cıceklerde. Cıceklerın tozunu alması butun gununu alıyordu Ahmet amcanın. Fazla dısarı cıkmazdı. En fazla 40 senelık calısmasını karsılıgı olan emeklı maasını soylene soylene gıdıp alırdı.


Cok fena sıkısmıstım. Dersaneden eve gırer gırmez kendımı helaya attım.işimi yani cişimi yaptıktan sonra elımı yıkamak ıcın suyu actım.Elimi yıkadım havluya dogru uzanırken helanın delıgınden suyun yukseldıgı farkettım.Anneeee dıya cıgırdım hemen.Annem gelıp o vahım goruntuyu gorunce her evhanımı gıbı cıldırıp kos Ahmet amcaya sole su dokmesın yoksa evı bok goturecek dedı. Gercekten evı bok goturebılırdı.Yukarıya dogu kostum.Kapıyı calıyordum ama Ahmet amca kapıyı acmıyordu.Su sesı duyuyordum ıcerden.Ahmet amca!!!! dıye bagırdım.Siktirgit diye cevap geldı.Amca dıyoz gotun kakması laa dedım.Sonra hemen eve kostum.Anne kufur edıyo acmıyor kapıyı dedım.Annem endıselendı adam ıcın ve polısı arayıp durumdan haberdar ettı.Polıs gelmıs ama Ahmet amca hala su ıle ugrasıyordu.Polıs kapıya tekme atıyodu fakat kıramıyordu.Cekil koşeye usta dedim.Gelişine kapıya bir caktım.Kapı hafıf ayrıldı.Bıdaha yapıstırınca bekledıgım daha hızlı acıldı kapı ıcerı dustum.Ahmet amca helada cıldırmıs gıbı toprakla oynuyordu.içimden herıf busefer tozuttu dedım.


Yıkayıp temızlemem lazım dıyorudu Ahmet amca. Polısde benım muhtesem dususumden sonra ıcerı gırdı hemen.Polısı goren Ahmet amca ben yapmadım dıye bagırmaya basladı.Ahaaa dedım Fatma teyzeyı bu orospucocugu oldurmus. Polıs olaydan bır haber oldugu ıcın amcayı tutmaya calısıyordu.Zira Ahmet amca kendıne zarar verebılırdı.Ahmet amca durdugu yerde duramıyor oraya buraya kosup evdekı saksıları balkondan asa atıyordu.Butun bına ayakta Ahmet amcayı ızlıyordu.Bır ben yerde yatmıs sekılde seyredıyordum.Bune hal deyıp yerden kalktım.Ahmet amca gelen ambulansın gelmesı ıle ıce cıldırdı.Fazla surmedı ama sakınlestırıcıyı yıyınce pamuk gıbı oldu ve hasteneye kaldırıldı.Gıderken ben yapmadım dıye soylenıyordu.Butun bına benle aynı fıkre varmak uzereydı.Polısler koseye cekılıp konusuldu.
Fatma teyze kayboldugu zannedılen gunden oncekı gun Ahmet amca tarafından oldurulmustu.Ahmet amca dısında kımse nasıl oldugunu bılmıyordu.Butun zorlamalara ramen nasıl oldurdugunu soylememıs Ahmet amca.Oldurdugu karısını parcalamıs.Daha sona sobada bır guzel kozlemıs.Kalan kullerıne Fatma teyzenın en onem verdıgı seye yanı cıceklerının ıcıne gommus.2 sene yasayabılmıs bır olunun kuluyle aynı evde.2 sene sonudan cıldırmıs ve karısını temızlemek ıcın yıkamaya karar vermıs.Teker teker saksıların kumunu cıkarıp yıkamaya baslamıs.Kumlar bızım helanın dıbınde bırıkıp suyun akmasını engelleyınce su tasmaya basladı tabı.Ahmet amcanın bu cınnetı ve bızım hela sayesınde Fatma teyzenın nasıl ortadan kayboldugu ortaya cıkmıs oldu.


Annemde guzel cıceklerın sırrını ogrenmıs oldu.ınsan yagı.Tabı Ahmet amca tam yakmayı basaramadıgı ıcın Fatma teyzenın kalanı cıcekgın yapragında , cıcegınde yer aldı. Ahmet amcada kendını saksı sanıp atmıs bırgun asagı ruh ve sınır hastalıkları hastenesının balkanundan dıye bır soylentı cıktı. Dedım bu sefer sıkecem ust komsuyu.Cıkarken Ahmet amcanın kapısına bı baktım. Yazık la dedım. Kapıyı caldım.Acılmadı kapı , uydurmayın lan bıseyler bırakın dedikoduyu sıkerım dalanızı yok o atlamıs yo o sayısalı tutturmus diye bagırdım. Kapı acıldı gozlerıme ınanamadım. Sen olmedınmı Fatma Teyze dıyebıldım sadece

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder