31 Ekim 2012 Çarşamba

Cevdet

Karsıdan gelen Cevdet değil mi dedim. Cevdet otuzlu yaslarına dayanmıs , içkinin tadına her bireyden fazla bakmış , atılımları olsada terzilik diploması sahte olmalıkı hayata dikiş tutturamamış , hayata Kemal Sunal kıvamlarında gülücüklerle gelmiş gibi görünen bir türdaşımız.Annesinin yanında mutlu olan buyumeyende bizim Cevdettir.Acılarını kücük depresıf reflekslerle atlatır.

Cevdet hayata devamsız bir öğrencidir.Herkezin gittiği hayat okullunun önünde derse geç kalan öğrencilerin iki,üç duman aldığı izmaritleri içer Cevdet.Kampüste geçirdiği seneler onu olimpiyatlarda yüz metre koşan Bolt gibi yapmıstır.Dünya rekoru bile kırmış olabilir ama bundan M.E.B haberi olduğunu hiç düsünmüyorum.(Koşmuş kampüs içinde ama Bolt gibide tayt giyip ereksiyon halinde sevimsiz görüntüler vermemistir! ) son olimpiyatlar erkekler 100 metre dediğim sevimsiz görüntünün bizim Cevdetle alakası olmadıgını göreceksiniz Halı hazırda insandır yokluğa yoksulluk dememeyi öğretmiştir , kendi yoksulluğunda . Cevdet aşk,sevgi adamı değildi fazla.Aşk Cevdet için sakalından sonra gelirdi bir çok sey gibi. Cok kişinin kalbini kırdı hayvan Cevdet. Çogu fiilde uzlaşmacı tavır izleyen bu büyümeyen hergele aşk dediğinde kesin cizgilere sahip oluveriyordu.Birileri bunun götünü fene kaldırmıstı yada yanlızlık Cevdete mi mahsustu.Yanlızlıgın allaha mahsus olmadığını göstermek için bile bunu yapabilirdi allahsız Cevdet. O.S.A.D bile kumayı dusunmustu dostuyla.(bkz: O.S.A.D orucu seven allahsızlar derneği) Cevdet aşıktıda bişeylere belkide zamanında ve yerinde bulduğu Ankara ayazında üşümüş iki küçük ele aşıktı.Elin sahibide önemli değildi belkide ama bizim Cevdet odundu. Kadında aradıgı önemli maddelerden biride 1 litre rakı içeçek üstüne banya yapıp yatacaktı.Şen dul adayı bile degildi bu.Etkisiz elamandı yanındakı ya hep kendı degerı ıle kalırdı yada bunun gıbı etkısız elaman olurdu...Karşıdan gelen Cevdet değil mi dedim.Cevdet masada saglam dururdu herzaman.Babasının ögrendiği içki adabı sıfatına cok önem verirdi.Masadakiler bardaklarında alkolu bitirmeden bizim Cevdette bitirmezdi.Milleti sarhos etmekti belkide hedefi belkide gerçekten adaptı öğrendiği.Dostlarına karsı kiş gibiydi.Onlara yaşadıklarını hissetirmeyi cok severdi.Yağardı hep ama kendi boşalmazdı kimseye.Egitimli çoğu seyden tiksinirdi.Cevdete göre gülüş Serap ezgünün kahkası değil Adile Naşitin 60 model TosTos gibi tıslamasıydı.Düzgün yakalı ,bol makyajlı , fazla acık , fazla kapalı, büyük tokalı insanlardan kaçardı hep.Egitimli sayardı onalarıda.Fizikleri eğitimli diye sayar söverdi bu Cevdet kendiside ütüsüz bir bok giymezdi...

--Karşidan gelen Cevdet degil mi dedim

--Olum az iç biraz dedi.

--Cevdet nerde usta dedim

--Senle içilmez dedi.

--Cevdet geliyodu dedim.

--Gecenın bu saatınde Cevdet değil Mamak piyade bölüğü geçmez burdan Cevdet kim mına koyum dedi.Senle içilmez bize içiriyon arkadan gelip bizi göt ediyon dedi.

--Babamdan öğrendim içki adabını olsun okadar dedim .Cevdet dedim.

--Cevdetin ızdırabıbı sikiyim.Bı sus içtimizden beri Cevdet te Cevdet

--Ben Cevdetin ızdırabıyım. Söle 1 litre rakı içen temiz birkız bulsakya bana dedim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder