31 Ekim 2012 Çarşamba

şekil

Şekil yapmak çağımızın vebası. Becerekli olanlar heryerde. Molbora paketi , araba anahtarı , gözlük, ve afyon ustude tek elde salına salına gidiyor 14 tl ye kahve satan kafeye. Şekil yapmak bunlada bitmiyor. Kıçtan dona eşek yüküyle para basmak ve donu göstermek için araba tamircisi gibi her an donu gösterme teleşi. Ha bu iş sadece para ile olmuyor. Otobüste önden gelen yeni binmiş teyzeye yer veren ve bu yeri vermesinin nedeni saçları dipden sihaylaşmiş sözde sarı kafaya poz kesmek olan ıpneyıde gördü benim aciz bünyem. Ne anlatıyosun bunları bizde biliyoruz ve her zaman karşılaşıyoruz diyen arkadaş. Cevap veriyorum şekille suçlandım.

23 senelik hayatıma fazla şekil sığdıramadım. Düz bir insan olam sıfatını gururla taşımaya çalıştım. Fazla renkten uzak pastel renkleri ile hayat geçirmeye çalıştım. Şekil yapmak için plan proje işine girmedim. Kadına , erkeğe , öküze, kaplana , karıncayiyene saygıyla baktım önlerinde önümü ilklemeye iki düğmem olsa iliklerdim. Hiçbir zaman işiklı ve renklı yerleri sevmedim. Bana sorsanız hangi mağaza olurdun bu hayatta düşünmeden lc waikki veya rodi derim. ( reklam için belli bir ücret istediysemde bu firmalardan hiç bir şey alamadım) Benden zaten mavi , berşka , lıvays , zara v.b. mağazalar olmaz. Ticari zekam 8.99 ürün satmakla sınırlıdır. Vergilendirilmemiş 1 kuruş aklımı çeler o yüzden taksitli fiyatı pahalı yaparım ki karttan çektirmesin benim müşterilerim. Diğer mağzalar gibi geniş yaka bir tişörttün yanına askıları taşla süslü atlet koymam. Ticari zekamı bunu alana ben bunuda geçireyime yetmez. Fazla ürünüm yoktur çalışanlarımda ilgisizdir. Bedenini kendi bulman gerekir. Kabinlerim hep doludur ve apış arası kokmayıda ihmal etmez. İşıklarım fazla yanmaz duvarımda küçük tvlerden yoktur.

Bünyem çogu şekli kaldırmaz. Parmak arasını kaldırmaz bu bünye. Herkes wiston içiyor diye camel içemez bu bünye. Arkadaşlarım şekilli hayatlarını anlatırken benden çıkabilen en büyük şekil sağ dizimde ki çapraz bağ kopuğudur. Bu kopukluğun az ekmeğini yemedim en zor zamanlarımda Hüseyin bold gibi imdadıma yetişti. Çapraz bağ kopukluğumu Ankaranın zor iklimden tutun , muhteşem futbolumun bana bir hatırasına kadar dayandırdım. Bu gibi bir özelliği şekil gören bedenim şimdilerde nasılda şekilcilikle suçlanıyor.

Altı bucuk sene oldu sakalım hep aynı. Dört senedir saç tıraşım hep aynı. Beni uzun süredir. tanıyan insanlar hariç ben hep aynıyım. Sakaldan kısa saç , uzun sakal baba yadigarı bıyık. Cember sakal bırakan arkadaş , beckham saç tıraşlı ergen , küçük sırlardan babet beğenen kadın bende yapardım bunları babet hariç tabi. Düz insan olmak kolayıma geldi. Yeni bir şey yapmaya gerek yok. Yeni bir şey yapmaya kalkınca eleştirilere seda sayan uslubuyla kulak asmama yok. Yoldan geçenlerin bakışlarına lan yoksa ajdarmıyım ben diye bakiş atmak yok Her şey sade temiz kimsenin benden bir bekletisi yok şekilli arkadaşim.

Bu suçlamalar senin yüzünden geldi başıma şekili seven tür. Sizi bu duruma gerirenleri biliyorum ben. Modacılar bu sene pembe tonlar ağırlıkta dedi. Pembe hayat otobüslere bindim. Her yanım pembe oldu bir yaz. Daha sonraki yaz morardık toplu halde. Dizilerde garson azarlıyan hanımlar gördük verdik kalayı garsona. Tek derdi cocuğuna karne hediyesi tavşan almak olan babayı üzdün şekilli. İzledin teke teki attın kendini yollara duydugun iki cümle mualefetle yoldan gecen beni üzdün superman tsörtü giyen besili ergen.

Süper bir sonla şekil yaparak bitireyim dedim. Bu sefer yapayım şeklimi dedim olmadı. Bana yardımcı olun kardesler dostlar canlar.Şekilli bir hayata merhaba diyeyim. Arkasında uçaklar olan kenarından yıldızlar düşen gömlekler alıp dolmusta yer oldugu halde binen amcaya yer vereyım. Amfide hiç umursamadan ön tarafa bende bi not var baban hazırlayamaz geçen seneki ayı berkanttan aldım notları diye bağırayım. Arkadaşlarımın yanında sırf şekil olsun diye ben bu döneri yemem arkadaş içine ketçap sıkmış diyebileyim. Ya da beni bana bırakın düz tşörtüm boktan gömleklerım sakalımla hayatıma devam edeyım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder